فروشکاه خرید شارژ

شرکت خدماتی نظافتی آبگین(کلیه مناطق تهران) 44297907
 
شرکت خدماتی نظافتی آبگین(کلیه مناطق تهران) 44297907
شرکت خدماتی نظافتی آبگین پاکسازان تهران تماس 44297907 ---88951760 -ویژه کلیه مناطق - اعزام نظافتچی خانم و آقا به شرق تهران , غرب تهران , شمال تهران , جنوب تهران , مرکز تهران - نظافت منزل تهران,نظافت محل کار و ادارات ,اعزام نظافتچی به کلیه مناطق تهران,شست و شوی فرش و موکت و مبل,نظافت راه پله و پارکینگ و حیاط,شست شوی حمام و سرویس بهداشتی,نظافت داخل منزل,خدمتکار و مهماندار خانم و آقا,پذیرایی از مجالس و جشن ها,نگهداری از کودک و سالمند,پرستاری از بیمار,سرایداری,نگهبانی,آبدارچی,اسباب کشی,پخش تراکت,کلیه کارهای نظافتی,کف سابی,دیوار شویی,خانه تکانی,رزرو اینترنتی نظافت منزل,سم پاشی حشرات, سم پاشی سوسک و ساس,طعمه گذاری موش,خدمات ساختمانی ,نصب آنتن ,رنگ ساختمان,سوراخکاری و کنده کاری با دریل ,تخریب دیوار , شعبه 1-شهید مدنی ,میدان امام حسین ,سیدخندان ,سبلان ,نامجو ,شریعتی, شعبه 3 - نارمک ,مجیدیه ,رسالت ,باقری,تهرانپارس , شعبه 4-فردوس ,کاشانی ,مرزداران ,صادقیه ,پونک ,جنت آباد ,آزادی , شعبه 5 -,محدودیه چهار راه ولی عصر , شعبه 6-قیطریه ,تجریش ,دربند ,فرمانیه ,زرگنده ,دولت ,نیاوران , شعبه 7- بلوار ابوذر ,نیروهوایی ,نبرد ,افسریه ,پیروزی, شعبه 8-کریمخان ,مطهری ,بهشتی ,انقلاب ,فردوسی,شماره های تماس, 44297907--- 88951760-- 66122218-- -22644769-- ---77728846---
 
 
9 اسفند 1391برچسب:, :: 7:9 ::  نويسنده : مسلم حسینی

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی

روش صحیح تمیز کردن سینک ظرفشویی

 
 
 
هر نوع ماده غذایی از میوه گرفته تا سبزی و گوشت و هم چنین ظروف و دستمال ها در سینک آشپزخانه شسته می شود.
ازاین رو برای از بین بردن باکتری ها و میکروب ها لازم است سینک را به طور منظم تمیز کنید.
انواع مختلف سینک ها به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارد. اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب خواهد شد. در این مطلب به شیوه های صحیح تمیز کردن سینک اشاره می شود که بی گمان برای هر روزتان مفید است.

سینک های فولادی ضدزنگ
این نوع سینک هر بار پس از استفاده باید کاملا تمیز شود. زیرا اسید و نمک اثر مخربی روی جنس این نوع سینک دارد. بنابراین مواد غذایی حاوی اسید و نمک را نباید روی سینک به حال خود گذاشت. برای تمیزکاری روزانه از
صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استفاده کنید. از شیشه پاک کن هم می توان استفاده کرد.
هر بار پس از استفاده از صابون یا تمیز کننده شیشه،
سینک را با پارچه خشک کنید.
اگر سینک لکه داشت از
پارچه آغشته به سرکه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح سینک هنگام تمیزکاری از سفید کننده ، آمونیاک و سیم پرهیز کنید.
برای از بین بردن
لکه ها سینک را مرطوب کنید و جوش شیرین روی آن بپاشید سپس با اسفنج بکشید.

سینک از جنس سرامیک
این نوع سینک با ماده تمیز کننده به صورت
ژل یا کرم تمیز می شود یادآوری می شود که برای پیش گیری از خراشیدگی هنگام تمیزکاری از سیم استفاده نکنید.

شیرآلات و دستگیره ها
این لوازم با
مایع کفی به آسانی تمیز می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده نیز می باشد.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی

ده روش طلایی برای تمیز کردن


۱ - زود بهتر از دیر است

لکه ها و چرک ها معمولاً بهتر و ساده تر تمیز می شوند وقتی شما در همان موقع و به سرعت اقدام به تمیز کردن آن می کنید. به طور مثال وقتی لکه سس قرمز روی پیراهن شما می ریزد با کمی آب و حداکثر صابون این لکه از روی پیراهن شما پاک می شود. اما اگر تا روز بعد صبر کنید و آنگاه بخواهید این لکه را پاک کنید با مشکل بیشتری مواجه خواهید بود.

خلاصه اینکه لباس ها و همینطور فرش و موکت در مورد این اقلام توجه داشته باشید که انواع و اقسام لکه ها هنگامی که تازه اند راحت و ساده تر پاک می شوند تا زمانی که مدتی از ریختن آن گذشته است.

البته این قضیه استثنا هم دارد. به طور مثال اگر گل روی فرش شما بریزد اگر شما بخواهید به سرعت آن را پاک کنید بسیار سخت تر است تا اینکه اجازه دهید خشک شود و سپس با یک جارو برقی آن را تمیز کنید.

 


۲- از بالا به پایین بشویید

هنگامی که در حال تمیز کردن هستید با جاذبه نجنگید. قطعاً شکست خواهید خورد. معمولاً و یا بهتر است بگوییم در تمیز کردن هر چیزی، از بالا به پایین کار کردن معمولاً بهتر و بیشتر جواب می دهد تا بر عکس این کار. هنگامی که می خواهید کل منزلتان را تمیز کنید از بالاترین طبقه و ابتدا از اتاقها شروع کنید تا دوباره کاری نکرده باشید.

هنگامی که می خواهید اتاقی را تمیز کنید، از سقف آغاز کنید و از بالای کمدها، سپس به سراغ دیوارها و درها و پنجره ها و در نهایت زمین را تمیز کنید.

این باعث می شود تا شما مجدداً مجبور به جارو کردن زمین نشوید. برای تمیز کردن شیشه ها و آیینه ها هم از بالا به پایین این کار را انجام دهید. این ماجرا هم یک استثنا دارد و آن برای دیوارهای کثیف است. این دیوارها را اگر از بالا به پایین بشویید موجب می شود رگه هایی از چرک به سمت پایین سرازیر شود که تمیز کردن آنها دشوار تر خواهد شد.

 


 ۳ -اول جارو

اگر قصد تمیز کردن اتاق یا قسمتی از خانه را دارید به این نکته توجه کنید که ابتدا کارهایی را که به آب احتیاج ندارند مانند جارو کردن، گردگیری و جاروبرقی کشیدن را انجام دهید و سپس از مواد شوینده مایع و زمین شور و... استفاده کنید. اگر بخواهید روی زمین خیس جارو بکشید آلودگی بیشتری را با خود خواهد برد.

 


۴ - استفاده از روش خاص

برای تمیز کردن از روش خاص خود استفاده کنید. نیاز نیست بسیار از وسایل خارق العاده و غیر عادی برای تمیز کردن استفاده کنید. مطمئن باشید وسایل شما برای تمیز کردن منزل کافی هستند.

 


۵ - زمان بندی

مقداری زمان بندی درست در کارها می تواند تمیزکاری شما را ساده تر و سریعتر انجام دهد. به طور مثال اگر به روی زمین، زمین شور می ریزید اگر نیازی به صبر کردن هست تا جرم ها را پاک کند؛ کار دیگری انجام دهید و بعد به سراغ این کار بیایید. یا مثلاً در آشپزخانه روی گاز ماده تمیز کننده گاز می ریزید تا این ماده در حال عمل کردن است شما مواد غذایی را در یخچال جا به جا کنید یا ظرف های شسته شده را سر جایش بگذارید.

 


۶- وسایل همراهتان باشد

وسایل مورد نظرتان برای تمیز کردن مانند شیشه پاک کن، تی، جارو، سفید کننده و... را با خود حمل کنید. این کار موجب می شود تا شما از این طرف و آن طرف رفتن بی جهت در خانه خودداری کنید. همچنین در زمان شما هم صرفه جویی خواهد شد. برای این کار می توانید از سبد های کیسه ای استفاده کنید. یا چرخی تهیه کنید کوچک و این وسایل را داخل آن بگذارید و هر طرفی که می روید آن را با خود بکشید و ببرید. برای حمل کلیه مایحتاجتان در هنگام کار منزل می توانید از روشهای دیگر هم استفاده کنید.

 


۷- امتحان کنید

اگر قرار است از شوینده جدیدی استفاده کنید آن را ابتدا در قسمتی که قبلاً تمیز کرده اید امتحان کنید. این کار همچنین برای شیئی که اولین بار است می خواهید آن را بشویید هم باید انجام شود. ممکن است آن ماده شوینده موجب رسیدن صدمه ای به شیء مورد نظر شما شود. امتحان کردن به شما این امکان را می دهد تا شما ببینید که آیا این شیء رنگش را از دست می دهد یا ماده شوینده صدمه ای می زند یا خیر.

 


۸ - مراقب باشید

برای تمیز کردن وسایلی که به مایعات و مواد شوینده حساسند مثل وسایل الکتریکی، مانیتور کامپیوتر، لنز دوربین و یا ... ماده شوینده و مستقیماً به آن وسیله نزنید. ابتدا آن را به دستمال بزنید و سپس آن را روی وسیله بکشید. ریختن یا پاشیدن مستقیم این مواد به روی اینگونه وسایل ممکن است هم خطرناک باشد و هم به آن وسیله صدمه جدی بزند.

 


۹ - بله قبلاً شنیده اید

سازنده مبل های زیبای شما قطعاً بهتر از شما نحوه تمیز کردن آن ها را می داند. سازنده مواد شوینده هم بهتر از ما طرز استفاده از آنها را می داند. بنابراین سعی کنید همیشه برای تمیزکردن هر وسیله ای سعی کنید از روی دستورالعمل آن این کار را بکنید. از توستر و ماکروویو و آب میوه گیری گرفته تا لباس هایتان. هیچ وقت برگه مخصوص تمیز کردن و شستن وسایلی که این قابلیت را دارند را دور نریزید. به این طریق اگر قرار باشد صدمه ای وارد شود قطعاً کمتر است.

 


۱۰ - از خودتان مراقبت کنید

آخرین نکته. اما مهمترین آن. از خودتان مراقبت کنید. بسیاری از مواد شوینده شامل مواد اسیدی و مخرب هستند برای پوست، چشم، بینی و همینطور زبان شما. در هنگام شست وشو حتماً از دستکشهای کلفت و حتی الامکان از عینک های محافظ استفاده کنید.

تا صدمه نبینید. در هنگام استفاده از این مواد در کارخانه از لباس های قدیمی و شلوارها و بلوزهایی که دیگر قابلیت پوشیده شدن ندارند استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ناخنها و همینطور جلوگیری از راه یافتن میکروب به زیر ناخن هایتان مقداری به زیر آنها وازلین بزنید تا میکروب و چرک به زیر آنها نرود. در اتاقی که کار می کنید حتماً پنجره ها را باز بگذارید تا گاز این مواد شوینده و سفید کننده به مجرای تنفسی شما آسیب نزنند.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



22 نکته درباره شرکت های خدماتی نظافت منزل

22 نکته درباره شرکت های خدماتی نظافت منزل

 

 

هر سال، همین موقع ها، نزدیکی های عید که می شود، خانواده ها سخت به تکاپو می افتند و خرید لباس، خوراکی های مخصوص عید، نظافت منزل، شستن فرش ها، سر و سامان دادن به گل و گیاهان باغچه، تعمیر خرابی های خانه و خیلی کارهای دیگر را انجام می دهند. اما این همه کار برای خیلی ها سخت و وقت گیر است؛ مثلا زوج جوانی که شاغلند و فرزند کوچکی هم دارند یا پدربزرگ و مادربزرگ پیری که از پس کارهای روزانه شان هم به زحمت برمی آیند چگونه می توانند ظرف مدت یک ماه یا کمتر به تمام این امور بپردازند؟ ...

اینجاست که سر و کله شرکت های خدماتی پیدا می شود؛ شرکت هایی که کارهای زیادی از نظافت منزل و شستشوی فرش و مبل تا باغبانی و تعمیرات را انجام می دهند و دسترسی به آنها هم بسیار آسان است. اما مساله این است که باید چه توقعی از این شرکت ها و کارگران شان داشته باشیم؟ و از آن مهم تر: برای انتخاب یک شرکت خدماتی مناسب چه معیارها و ملاک هایی را در نظر بگیریم؟ نکته های زیر می تواند کمک تان کند.

1) فقط با موسساتی که مجوزکار دارند و در آگهی شان برخورداری از این مجوز قید شده، تماس بگیرید و تقاضای کارگر کنید.

2) از کارگر یا کارگرانی که به منزل تان می آیند بخواهید کارت بهداشت شان را به شما نشان دهند.

3) خدماتی که آنها می توانند به شما ارایه دهند این موارد است: شستن درها و دیوارها، حمام وسرویس بهداشتی، تمیز و مرتب کردن وسایل داخل بوفه، کمدها و کابینت ها و شستن و تمیز کردن راه پله، لوسترها و کارهایی از این قبیل.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی
تمیزکردن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصولی باشد کار سختی نیست.روش های زیر راه هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم است.

هفت صبح: هرکسی برای تمیز کردن خانه ای که در آن زندگی می کند روش خاص خود را دارد. تمیزکردن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصولی باشد کار سختی نیست. فقط باید به این نکته توجه کنید که در جریان تمیز کاری و با استفاده از انواع مواد شوینده به سلامت خود آسیبی نرسانید. روش های زیر راه هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم است.

1- برای تمیز کردن خانه بهتر است از نظمی خاص پیروی کنید. برای مرتب کردن بخش های مختلف خانه برنامه ریزی کنید و از بالاترین نقطه در خانه کارتان را شروع کنید و به ترتیب به پایین ترین آن برسید. فراموش نکنید باید هر قسمتی را به طور کامل مرتب کنید و تمیزکاری را نیمه کاره رها نکنید. به این ترتیب مطمئن می شوید هیچ فضایی در خانه وجود ندارد که آلودگی ها در آن جا خوش کرده باشند.

2- بیشتر اوقات ما ابتدا سراغ وسایلی می رویم که بیشتر جلوی دید و چشم مان قرار دارند. در صورتی که بخش هایی از وسایل خانه مانند صفحه کلید تلفن، بیشترین میزان میکروب ها را به دلیل استفاده زیاد در خود جای می دهند و می توانند به راحتی عاملی برای ایجاد بیماری باشند.
3- بعضی از وسایل به دلیل نوع کاربردی که دارند، به محلی برای اجتماع میکروب ها تبدیل می شوند. بنابراین باید در جریان تمیز کاری آنها بیشتر دقت کنید. سطل های زباله، پرده حمام، ماشین ظرفشویی و هواکش ها از این دست هستند.



پرده حمام به دلیل اینکه همیشه در محیطی مرطوب قرار دارد و دائم خیس می شود، محلی برای جمع شدن باکتری ها و قارچ هاست. پس باید هرچند وقت یک بار آن را باز کنید و بشویید و سپس آن را در محیطی باز و جلوی نور خورشید قرار دهید.

سطل های زباله که در آشپزخانه و حمام و دستشویی قرار می گیرند، محل اجتماع انواع باکتری ها و میکروب ها هستند. چون زباله ها در فضایی دربسته و به خصوص در محلی مرطوب قرار می گیرند، می توانند انتقال دهنده انواع بیماری ها باشند. بنابراین حتما پس از خالی کردن آشغال ها، سطل ها را بشویید تا هم بوی بدی ندهد و هم میکروب های آنها کشته شود.

ماشین ظرفشویی نیز وضعیتی مانند پرده حمام دارد زیرا پس از شست و شو و خارج کردن ظروف، در ماشین را می بندیم. در این حال رطوبت داخل ماشین به قارچ ها و باکتری ها فرصت رشد و تکثیر می دهد. به این دلیل باید همواره بعد از شستن ظروف، تا زمان خشک شدن کامل فضای داخل ماشین، در آن را باز بگذارید.

اگر هواکش آشپزخانه را درست و به موقع تمیز نکنید، می توانید به عاملی برای ایجاد بیماری و حساسیت تبدیل شود.

4- ماشین لباسشویی وضعیتی مانند ماشین ظرفشویی دارد بنابراین حتما پس از خارج کردن لباس ها در ماشین را باز بگذارید که رطوبت داخل ماشین خارج شود.

5- مبلمان و پرده ها بیشترین گرد و  غبار را به خود می گیرند. با یک دستمال مرطوب می توانید به راحتی گرد و غبارها را از بین ببرید. غبارها موجب بروز بیماری تنفسی و حساسیت های پوستی می شوند.



6- انتخاب بسیاری از خانم های خانه دار برای تمیز کردن خانه و وسایل آن، مواد شوینده شیمیایی است که استفاده از آنها خالی از خطر و آسیب نیست. سعی کنید برای تمیزکردن خانه کمتر از مواد شوینده صنعتی استفاده کنید و محلول های ساده و کم هزینه و بی خطر خانگی درست کنید. بهترین و کم هزینه ترین آنها، محلول آب گرم و سرکه سفید است که خاصیت تمیزکنندگی و میکروب کشی بالایی دارد.

7- پنجره ها دریچه ورود نور و روشنی به خانه ها هستند. شیشه های پاک و تمیز فرصت ورود نور بیشتری را به خانه فراهم می کند. خاصیت باکتری زدایی خورشید هم بر کسی پوشیده نیست. بنابراین پاک کردن شیشه ها را تنها به خانه تکانی اسفند محدود نکنید و همواره آنها را تمیز نگه دارید. البته تمیزکردن پنجره ها بیشتر اوقات کار دشواری است اما شما با درست کردن محلولی از آب، یک سوم پیمانه سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، می توانید به راحتی با یک اسفنج نرم، پنجره خانه خود را تمیز کنید. اگر لکه یا جسمی سخت روی شیشه پنجره جا خوش کرده، می توانید ابتدا با آب و صابون روی آن قسمت را مرطوب کنید و سپس به وسیله یک تیغ یا کاردک آن را از روی شیشه بردارید.

8- برای تمیز و ضدعفونی کردن باکتری ها و میکروب های دستشویی هم می توانید، از محلول ساده آب و سرکه استفاده کنید.

9- موکت ها به دلیل داشتن پرزهای درهم، محلی بسیار مناسب برای تجمع گرد و غبار و آلودگی های دیگر است. برای تمیزکردن آنها محلولی از آب و شامپو درست کنید و با پارچه ای توری به آرامی روی موکت را تمیز کنید.

10- ظروف نقره ای پرنقش و نگاری که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، محلی برای تجمع آلودگی ها هستند. بهتر است برای تمیزکردن ظروف نقره ای به جای استفاده از مواد شیمیایی که خطرناک هستند از خمیر دندان استفاده کنید که علاوه بر اینکه خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارد، بی خطر نیز هست.

11- شاید در نظر شما تخته آشپزخانه نیازی به نظافت نداشته باشد ولی همین وسیله ساده به دلیل تماس با گوشت و مرغ و سبزی، محلی برای رشد باکتری هاست. برای تمیزکردن آن ابتدا تخته را زیر آب داغ بگیرید و سپس آن را داخل محلولی از آب داغ و سرکه قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را خوب بشویید.

12- خانم های خانه دار به طور معمول از انواع و اقسام پارچه ها برای تمیزکردن آشپزخانه استفاده می کنند. این پارچه ها اگر خیس باقی بمانند، به محلی برای تجمع باکتری ها تبدیل می شوند و به راحتی به دست و دهان شما انتقال پیدا می کنند. پس پارچه ها را با آب گرم بشویید و در هوای آزاد و در معرض آفتاب قرار دهید.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی

۱۰ جای خانه که تمیز نمی شوند 

 

مکان ها و وسایل زیادی در خانه وجود دارد که در طول سال حتما چند بار تمیز می شوند و البته جاهایی هم در خانه است که تمیز کردن آن ها فراموش می شود در صورتی که حداقل باید ۲ بار در سال آن ها را تمیز کرد. کجا و چه چیزهایی؟

زیر وسیله ها

خیلی از ما روی میز را تمیز می کنیم بدون این که وسایل را جابجا کنیم یا داخل کابینت را تمیز می کنیم بدون این که پلاستیک توی کابینت را که روی آن دستمال می کشیم، از جای خود برداریم و زیر آن را هم تمیز کنیم. معمولا پاک کردن زیر رومیزی و گلدان ها هم فراموش می شود. چه باید کرد؟ هر از چند گاهی با یک اسفنج مرطوب این محل ها را قبل از این که گرد و خاک به مرور زمان حالت چرب و چسبنده پیدا کنند، تمیز کنید.

ماشین ظرفشویی

برخی معتقدند وقتی کار شستن ظرف ها تمام شد، ماشین ظرفشویی هم با آبکشی ظرف ها تمیز می شود. اگر شما هم این طور فکر می کنید باید بدانید تا حدودی در اشتباه هستید زیرا تکه هایی از غذا می تواند در ماشین و به خصوص پلاستیک آن جا بماند، به مرور زمان فاسد شود و بوی بدی ایجاد کند. چه باید کرد؟ اگر مدت زمان طولانی نگذشته، می توانید با یک مسواک این نقاط را تمیز کنید. بهترین کار این است که ظرفشویی را روی درجه آب گرم قرار دهید و مقداری سرکه داخل آن بریزید و برای مدت کوتاهی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه دستگاه را روشن کنید تا کار کند و تمیز شود.

 

 

 

دیوارها

خیلی از ما زمان زیادی را صرف تمیز کردن کف زمین می کنیم در حالی که دیوارها، به خصوص اگر پنجره داشته باشند و پنجره شان رو به خیابان باز شود، به اندازه کف می توانند کثیف شوند. چه باید کرد؟ از تی های بلند اسفنجی برای تمیز کردن دیوارها استفاده کنید و از یاد نبرید زیر قاب ها و وسایلی هم که روی دیوار نصب هستند باید تمیز شود در غیر این صورت به مرور زمان رنگ می گیرد و پاک نمی شود.

پرده ها

پرده ها گرد و خاک و چربی زیادی به خود می گیرند و باید با فواصل زمانی کوتاهی شسته شوند به خصوص اگر در خانه کودک خردسال، سالمند و بیمار مبتلا به آلرژی دارید. چه باید کرد؟ علاوه بر این که پرده ها را هر چند وقت یکبار می شویید، وقتی مشغول تمیز کردن خانه هستید، برس مخصوص جاروبرقی را وصل و پرده ها را هم تمیز کنید.

ماشین لباسشویی و خشکشویی

این وسیله ها هم مثل ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز کردن دارند. البته چون لباس ها از ظرف ها آلوده ترند، لازم است با دقت بیشتر و در مدت زمان معینی لباسشویی و خشکشویی را تمیز کنید. چه باید کرد؟ علاوه بر اسپری های تمیزکننده ای که در بازار وجود دارد، می توان داخل این ماشین ها یک فنجان آب لیمو یا سرکه برای زدودن زنگار و لک ها ریخت.

جاروبرقی

جاروبرقی همه جا را تمیز می کند ولی بیشتر مواقع تمیز نمی شود در حالی که اگر آن را تمیز کنید، هم بهتر کار می کند و هم باعث آلودگی محیط نمی شود. چه باید کرد؟ اجزایش -مثل سرهای مختلفی که دارد داخل آب گرمی که پودر صابون در آن ریخته اید، بگذارید و بشویید. لوله و بدنه جارو را نیز با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید و موهای سرش را با استفاده از شانه ای تمیز کنید.

تشک

ما اغلب رویه تشک را عوض می کنیم اما تشک ها را تمیز نمی کنیم. چه باید کرد؟ بعد از این که رویه تشک را برداشتید، با سر تمیز شده جاروبرقی، تشک را هم تمیز کنید به خصوص گوشه ها و لای درزهایش را.

سطل آشغال

تمیز کردن هر چیزی را که فراموش می کنید، نباید تمیز کردن سطل آشغال را از یاد ببرید چون میکروب های موجود در این سطل ها به خصوص اگر سطل دستشویی و آشپزخانه باشند، بسیار خطرناک اند. چه باید کرد؟ سطل را با آب داغ و پودر صابون بشویید و بعد از خشک شدن، بوی آن را با استفاده از اسپری مخلوط آب و جوش شیرین از بین ببرید.

دسته و پدال توالت فرنگی

از جاهایی که تمیزکردن آن فراموش می شود، دسته و پدال توالت فرنگی است. چه باید کرد؟ علاوه بر روش های معمول شستشو، می توانید با یک پارچه آغشته به شوینده، این وسایل را تمیز کنید.

پوشش چراغ ها

پوشش چراغ گرد و خاک زیادی می گیرد و اگر در طول سال حداقل ۴ بار تمیز نشود لایه چربی ای روی آن تشکیل می شود که به راحتی پاک نخواهد شد. چه باید کرد؟ با استفاده از پارچه مرطوب و کمی کف صابون و اگر لازم بود و چربی روی سطح پوشش چراغ وجود داشت، کمی آبلیمو، می تواند کمک کننده باشد.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی
بهترين راه هاي نظافتِ کف خانه
 
 
به فكر اين هستيد كه چطور زمين خانه تان را تميز كنيد؟ تميز كردن فرش، كف پاركت، سراميك و ... براي شما سؤال شده است؟ قطعاً هر روز يا هر چند روز يك بار اين كار را انجام مي دهيد ولي حتماً مي خواهيد بدانيد كه چه كارهايي مي شود انجام داد تا از كثيف شدن زود هنگام آن جلوگيري كنيد يا اين كه چگونه بهتر مي توانيد اين كار را انجام دهيد. تميز كردن قسمت هاي مختلف خانه را در شماره هاي قبل گفتيم و حالا نوبت به يك قسمت مهم مي رسد و آن كف خانه است.

چند اصل مهم براي هر كفي

 

۱- استفاده از پادري: استفاده كردن از يك تكه فرش كوچك يا حتي موكت موجب مي شود تا شما به هنگام ورود به خانه بسياري از آلودگي ها مثل خاك، شن، گل، سنگ ريزه و آشغال را با كفش هايتان وارد خانه نكنيد.

۲- افراد خانواده را مجبور كنيد تا كفش هايشان را دم در و هنگام ورود به منزل از پايشان خارج كنند. اين كار هم باعث كاهش ورود گرد و خاك به داخل منزل مي شود. بچه ها معمولاً در آوردن خاك به منزل با كفش هايشان مشهورند. در عين حال كفش هاي عاج دار علاوه بر آوردن سنگ ريزه به منزل باعث رساندن آسيب به كف خانه هم مي شود.

۳- تميز كردن معمول كف خانه براي عمر زياد و هم چنين زيبايي آن بسيار مؤثر است. آلودگي ها بايد به سرعت با كمك جارو يا جاروبرقي و در صورتي كه مايعات باشد باكمك تي پاك شود تا پس از گذشت مدتي از آن مجبور به خراشيدن و كارهاي ديگر نباشيد. زمين هاي به صورت پاركت و موزاييك و ... قبل از شستشو با مايع و شستشوي مربوط بايد با جارو كاملاً تميز شود.

۴- هنگامي كه مي خواهيد روي فرش را با جاروبرقي تميز كنيد، سر جارو برقي را در حالت فرش قرار دهيد يعني عاج هاي مويي فرش را به داخل دهيد. حواس تان باشد هنگامي كه مي خواهيد سطوح پاركتي يا موزاييكي و يا سراميكي را تميز كنيد، مجدداً عاج هاي مويي را خارج كنيد چون ممكن است به اين گونه كف ها صدمه وارد كند.

۵- صندلي و ميز معمولاً به كف هاي غير فرشي آسيب مي رساند. سعي كنيد حتي الامكان از وسيله اي براي گذاشتن زير پايه هاي ميز و صندلي استفاده كنيد تا در هنگام حركت كردن فرش و ميز به كف خانه تان آسيبي نرسد. براي اين كار مي توانيد از يك تكه كوچك موكت يا وسايلي كه به اين منظور تهيه شده است استفاده كنيد.

۶- براي قسمت هايي از خانه كه معمولاً پررفت و آمد است و زياد عبور و مرور در آن است سعي كنيد از فرش يا يك قاليچه استفاده كنيد تا در آن قسمت ها به زمين آسيبي نرسد. حتي مي توانيد قاليچه را روي فرش هم بيندازيد تا به فرش تان كمتر آسيب برسد.

۷- قبل از اين كه شروع به تميز كردن زمين بكنيد، ابتدا ببينيد كه كدام مواد براي زمين شما مناسب است و آسيبي به آن نمي رساند. حتماً سعي كنيد كار تميز كردن را با دست انجام دهيد.

كف هاي پاركت
پاركت و زمين هايي كه با پاركت پوشيده شده اند بسيار حساس اند و نبايد همانند كف هاي سراميكي و موزاييكي با آن رفتار كرد. رسيدن آب به پاركت در هنگام تميز كردن به منزله خراب شدن قسمت هايي از پاركت و باد كردن آن مي شود. هر چه نباشد به هر حال چوبي است.

۱- معمولاً زمين هاي پاركتي توسط واكس ها و روغن هاي مخصوص براق مي شوند. پس از انجام اين كارها يك قطره آب روي يكي از قسمت هاي پاركت بريزيد و چند لحظه صبر كنيد تا خشك شود. اگر دايره يا لكه سفيدي ايجاد شد، مطمئن باشيد كه اين قسمت و ساير قسمت ها كاملاً تميز است. حالا مي توانيد با تي هاي مخصوص زمين هاي پاركت، يعني همان تي هاي خشك روي آن و ساير قسمت ها را تميز كنيد.

۲- معمولاً موادي هستند كه مخصوص تميز كردن كف هاي پاركت است. اين مواد عموماً به صورت اسپري و روغن هستند. براي تميز كردن كف هاي پاركتي حتماً از اين گونه مواد استفاده كنيد.

۳- لازم نيست هر روز اين كار را براي كف خانه تان انجام دهيد. چون استفاده زياد از اين پاك كننده ها هم موجب رساندن صدمه مي شود. هر ۱۰ يا ۱۴ روز يك بار مي توانيد از اين روش استفاده كنيد يا حتي ديرتر.

كف هاي سراميكي و موزاييكي

مهم ترين نكته در اين گونه كف ها، قابليت تميز شدن آسان آن هاست. اين زمين ها بسيار ساده تميز مي شوند. با انجام مراحل زير قطعاً مشكلي براي تميز كردن اين كف ها براي شما پيش نخواهد آمد.

۱- كاملاً زمين و كف را توسط جاروبرقي و يا جاروي دستي تميز كنيد و جارو بكشيد. مطمئن باشيد كه هيچ آلودگي و جسمي مانند خرده هاي غذا يا مو روي زمين نمانده باشد.

۲- حالا نوبت شستشوي مرطوب است. براي اين كار به سادگي مي توانيد با آب گرم اين كار را با تي انجام دهيد. انواع و اقسام مواد شوينده كف و خوشبو كننده هم در بازار يافت مي شود كه مي توانيد براي تميز كردن كف هايي اين گونه، از آن استفاده كنيد.

۳- در پايان و پس از خشك شدن زمين براي تميز كردن بيشتر مي توانيد دوباره از جارو استفاده كنيد و مواد احتمالي باقي مانده را از روي زمين پاك كنيد.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی

پاک کردن لکه خودکار از روی دیوار

 

حتما برای شما هم پیش آمده که با داشتن کودکی نوپا در یک چشم به هم زدن با منظره کشیده شدن نقاشی های او روی دیوار رو به رو و شوکه شده و راه‌های مختلف را برای پاک کردن آن امتحان کرده باشید.

با آن که روش‌های مختلفی برای پاک کردن لکه جوهر از روی دیوار وجود دارد از جمله اسپری مخصوص، اما نیاز چندانی به آن نیست.

به‌راحتی می توانید با کمی الکل سفید، لکه خودکار را از روی دیوار پاک کنید.

چیزهایی که نیاز دارید، الکل سفید است و پارچه سفید تمیز و مقداری پنبه.

برای این منظور:

1- پنبه را به کمی الکل سفید آغشته کنید. البته نه آن‌قدر خیس که از آن بچکد و لکه از خود روی دیوار باقی بگذارد.

2- پنبه را روی لکه فشار دهید. در صورتی که جوهر به پنبه منتقل نمی‌شود، از الکل بیش‌تری استفاده کنید.

3- پنبه را روی قسمت‌های لک شده نمالید. لکه در اثر مالش روی سطح دیوار پخش خواهد شد. تا هر موقع که نیاز باشد، پنبه‌ها را عوض کنید. از پنبه‌های استفاده شده که باعث پخش شدن جوهر می‌شود، خودداری کنید.

4- به این کار تا پاک شدن لکه ادامه دهید. در مرحله بعد از یک دستمال سفید تمیز استفاده کنید.

5- پارچه سفید را به الکل آغشته کنید و روی لکه بمالید. هر بار از قسمت های‌ تمیز پارچه استفاده کنید و تا محو کامل به این کار ادامه دهید. در پایان، این قسمت از دیوار را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



8 اسفند 1391برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : مسلم حسینی
۶ریزه کاری مهم در تمیز کردن خانه

-->

برای شست وشوی بهتر ظرف، در مخزن ظرفشویی مقدار مساوی پودر ظرفشویی و جوش شیرین بریزید و از آن استفاده کنید.

تمیز کردن شیشه های کثیف، گردگیری لوازم منزل و شست وشوی بهتر لباس ها روش های خاصی دارد که همه خانم های خانه دار به دنبال یادگیری و استفاده از آن هستند.

1 - برای تمیز شدن بهتر شیشه های پنجره، ۲ لیوان آب، یک چهارم لیوان سرکه سفید و یک قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی را در بطری اسپری بریزید و از آن استفاده کنید.

2 - برای گرفتن خاک از لوازم ظریف و در هم بافته مانند مبل های حصیری، گل های مصنوعی، از سشوار که روی درجه پایین تنظیم شده است، استفاده کنید.

3 - برای تمیز کردن قابلمه ای که در آن باقی مانده غذا چسبیده است، کمی آب و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین در آن بریزید و بگذارید روی حرارت کم به مدت ۱۵دقیقه بجوشد.

4 - برای شست وشوی بهتر ظرف، در مخزن ظرفشویی مقدار مساوی پودر ظرفشویی و جوش شیرین بریزید و از آن استفاده کنید.

5 - تشک ها را با جاروبرقی تمیز کنید، به ویژه اطراف نوارها و درزهای آن را که سلول های پوست مرده جمع می شود.

6 - برای تمیز کردن قسمت داخل مایکروفر، چند برش لیموترش را در یک ظرف آب قرار دهید و در داخل مایکروفر بگذارید و به مدت ۵ دقیقه روی درجه بالا تنظیم کنید. سپس با یک پارچه داخل آن را بکشید.

مجموعه فایل های طلایی

فروشکاه خرید شارژ



صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 11 صفحه بعد

درباره وبلاگ


شرکت خدماتی نظافتی آبگین پاکسازان تهران تماس 44297907 ---88951760 -ویژه کلیه مناطق - اعزام نظافتچی خانم و آقا به شرق تهران , غرب تهران , شمال تهران , جنوب تهران , مرکز تهران - نظافت منزل تهران,نظافت محل کار و ادارات ,اعزام نظافتچی به کلیه مناطق تهران,شست و شوی فرش و موکت و مبل,نظافت راه پله و پارکینگ و حیاط,شست شوی حمام و سرویس بهداشتی,نظافت داخل منزل,خدمتکار و مهماندار خانم و آقا,پذیرایی از مجالس و جشن ها,نگهداری از کودک و سالمند,پرستاری از بیمار,سرایداری,نگهبانی,آبدارچی,اسباب کشی,پخش تراکت,کلیه کارهای نظافتی,کف سابی,دیوار شویی,خانه تکانی,رزرو اینترنتی نظافت منزل,سم پاشی حشرات, سم پاشی سوسک و ساس,طعمه گذاری موش,خدمات ساختمانی ,نصب آنتن ,رنگ ساختمان,سوراخکاری و کنده کاری با دریل ,تخریب دیوار , شعبه 1-شهید مدنی ,میدان امام حسین ,سیدخندان ,سبلان ,نامجو ,شریعتی, شعبه 3 - نارمک ,مجیدیه ,رسالت ,باقری,تهرانپارس , شعبه 4-فردوس ,کاشانی ,مرزداران ,صادقیه ,پونک ,جنت آباد ,آزادی , شعبه 5 -,محدودیه چهار راه ولی عصر , شعبه 6-قیطریه ,تجریش ,دربند ,فرمانیه ,زرگنده ,دولت ,نیاوران , شعبه 7- بلوار ابوذر ,نیروهوایی ,نبرد ,افسریه ,پیروزی, شعبه 8-کریمخان ,مطهری ,بهشتی ,انقلاب ,فردوسی,شماره های تماس, 44297907--- 88951760-- 66122218-- -22644769-- ---77728846---
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت فنی ,خدماتی و نظافتی آبتین پاک گستر تهران abtinpak و آدرس abtin-pakgostar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 68679
تعداد مطالب : 109
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

فروشکاه خرید شارژ

 
 
 
کسبدرآمد و بازاریابی سایت بانک شارژ